
At være neutral som designer
Det er vigtigt, at du forholder dig neutralt og uden følelser til dit eget design eller arbejde, når du modtager feedback eller ønsker fra brugerne.
Her kan du læse en række af de artikler, jeg har skrevet omkring UX.
Det er vigtigt, at du forholder dig neutralt og uden følelser til dit eget design eller arbejde, når du modtager feedback eller ønsker fra brugerne.
Som tommelfingerregel bør du usability-teste dit design på 3-5 repræsentative slutbrugere.
Værktøjer som personas, empathy maps og usability tests er alle værktøjer til at skabe en øget forståelse for brugeren.
Du bør indsamle en tilstrækkelig mængde viden om den situation eller kontekst, det digitale produkt bruges i, før du begynder at designe.
Disse designprincipper for interaktionsdesign kan hjælpe dig med at skabe en mere intuitiv og brugervenlig løsning.
Disse designprincipper for indholdsdesign kan hjælpe dig med at sikre, at indholdet på din løsning aktivt er med til at skabe en bedre brugeroplevelse.
Disse designprincipper for visuelt design kan hjælpe dig med at sikre kvaliteten af den brugeroplevelse, der designes. Det er med til både at skabe en mere engagerende og brugervenlig løsning.
Disse designprincipper for brugerresearch kan hjælpe dig med at sikre robustheden og validiteten af dit design, og at dit design møder brugernes behov og dækker deres mål.
Her kan du se en oversigt over de 20 principper for godt UX design, der fordeler sig ligeligt på user research, interaktionsdesign, indholdsdesign og visuelt design.
Designprincip #20: Finesse Tro ikke, at visuelt design bare handler om hurtigt at smide nogle farver på og “give…
Designprincip #19: Vær konsistent Mennesker klarer sig bedre, når de kan genkende mønstre fra tidligere. Konsistens er nøglen til,…
Designprincip #18: Skab affordance Hvis en bruger naturligt kan regne ud, hvad elementer gør, uden at det skal forklares…