Min mission
Fra idé til virkelighed
Jeg tror på, at det gode, rigtige design er muligt – også indenfor de aktuelle rammer. Der findes altid en designløsning, som skaber en bedre brugeroplevelse. Denne løsning kan designes med de værktøjer, man har til rådighed.
Min erfaring kommer fra mange projekter, hvor de forskellige UX kompetencer er kommet i spil. Projekterne har givet mig kendskab til forretningskritiske domæner som handel, finans, undervisning, sundhed og meget mere.
Projekter
Kompetencer
Domæner
Faq
Ofte stillede spørgsmål om UX
Her er nogen af de typiske spørgsmål, jeg bliver stillet i forbindelse med mine UX ydelser
Jeg har stor erfaring med at arbejde med eksisterende styleguides og designsystemer. Jeg kan også udarbejde dem fra scratch, eller være med til at forbedre dem. Min erfaring dækker alt fra design af komponenter til beskrivelsen af guidelines omkring brugen af designsystemet. Jeg kan både arbejde med komplekse, integrerede systemer, og de simple, der blot er opbygget i fx. Confluence.
Det er bestemt muligt at integrere UX design i en kontekst med udviklingsteams, der arbejder agilt. Jeg har stor erfaring med praktisk og reel integration med scrum, kanban og product management roadmaps.
Jeg er i stand til at designe de fleste af løsningens elementer, som skal udvikles, dvs. løsningens indhold, struktur, navigation, opbygning og detaljerede design. Jeg foretrækker ikke at være ansvarlig for designet af logoer og ikoner, men jeg kan arbejde med disse ift. at komme videre i det detaljerede design.
Jeg plejer at sige det således, at hvis man ønsker det bedste for sit produkt, så skal man give alle UX trekantens områder fokus: brugervenlighed, engagement og nyttighed. Det rent funktionelle skal kombineres med disse tre UX aspekter, for at løsningen reelt set kan blive en succes.
forretningskritiske UX projekter for bl.a.