INDHOLD
Mere om bogen “UX design”
Her kan du få en fornemmelse af nogen af de centrale emner i bogen “UX design”.
Bogen fortæller om berettigelsen for UX på det individuelle, forretningsmæssige og samfundsmæssige plan – og hvorfor UX design er mindst lige så vigtigt som programmering, når man skal gøre en forskel med digitale løsninger i en moderne tid.
Som en af de eneste designbøger på markedet giver bogen en meget præcis taksonomi for UX, der er med til at øge forståelsen for faget. Overordnet opdeles disciplinen UX design i brugerresearch, interaktionsdesign, indholdsdesign og visuelt design, der igen opdeles yderligere.
Bogen UX design præsenterer centrale analysemodeller som fx. UX trekanten, de 4 søjler i UX og 20 principper for godt UX design.
Bogen giver mulighed for at læse om UX design ved at prøve det selv gennem både faktuelle opgaver med facitlister, samt designchallenges, hvor man selv kan prøve kræfter med de designskills, som bogen opbygger.
Bogen er udgivet på Gyldendals “iBog”-platform, der bruges til undervisning af mere end 500.000 elever og studerende i Danmark. Bogen indeholder video- og lydmateriale og er designet til at optimere læsevenlighed og inkludere så mange elever som muligt – også dem med læsevanskeligheder. Det gøres gennem særlige funktioner, der hjælper imod ordblindhed.
institutioner underviser med bogen “UX design” i 2023, heriblandt
Få adgang til bogen “UX design”
Modtag instruktioner om, hvordan du får adgang til “UX design” bogen på din e-mail.
WEBINAR
Webinar om bogen “UX design”
Se webinaret om bogen “UX design”, der går i dybden med udgivelsen. Webinaret blev optaget hos Gyldendal i september 2022 med forlagsleder Birgitte Schou, redaktør Lasse Tage Olsen og Mikkel Michelsen.